https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35 https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35?downloadType=csv&promotionType=&categoryIds=®ionIds=&advertiserIds=&membershipStatus=joined&promotionStatus=

Afvallen lukt niet?

Heb je al meerdere keren verschillende dieten geprobeerd en lukt het niet om af te vallen? Misschien is het wel gelukt maar wil je van de laatste moeilijke overtollige kilo’s, die meestal op je buik kleven, verlost worden. Je hebt misschien wel gehoord dat eiwitrijke diëten kan helpen bij gewichtsverlies en metabolische gezondheid. Is dit eiwitrijk dieet geschikt om af te vallen? Of om sterker te worden? Is het een dieet of een toevoeging aan mijn eetgewoontes? Is dit dieet geschikt voor mij? En wat zijn hier de voordelen van? Misschien vindt je het moeilijk om per dag aan de hoeveelheid eiwitten te komen? Hier tips en tricks om gezond af te vallen.

Wat is een eiwitrijk dieet?

Dit is een dieet waarbij je voldoende tot meer eiwitten eet dan je waarschijnlijk gewend bent. Eiwitrijk eten daar ligt bij dit dieet de focus op. Eiwitrijke voedingsmiddelen zijn onder andere eieren, vlees, zeevruchten, peulvruchten en zuivelproducten.

Deze voedingsmiddelen zijn niet alleen rijk aan eiwitten maar ook rijk aan voedingsstoffen in het algemeen. Het is een heel voedingsrijk dieet.

Voordelen van een eiwitrijk dieet:

  1. Het helpt je eetlust te remmen

2. Het levert veel stoffen op die goed zijn voor je spieren en je metabolisme op peil te houden. Beide zorgen deze ervoor dat je calorieën verbrandt op een goed tempo en op een goede manier

3. Als je spieren wilt behouden of juist meer op wilt bouwen dan is een eiwitrijk dieet echt een must.

4. Diëten met een verhoogd eiwitgehalte hebben een positief en preventief effect op diatetes type 2 , metbool-syndroom en zelfs op hartaandoeningen.

5. Het eiwit dieet vertraagt het ouder worden van het uiterlijk. Normaal als je ouder wordt dan verminderen je spieren, maar door extra eiwit-inname kan deze sarcopenie vorm worden tegen gegaan.

6. Tegen osteoporose, wat een verlies van botmassa is

Eiwitrijke afslank shake laag in koolhydraten, vet en suiker

Wat zijn de beste producten met een hoge eiwit-waarde?

Het grote voordeel van een eiwitrijk dieet is dat eiwitrijke voedingsmiddelen over het algemeen heerlijk smaken. Ze bevatten ook veel vitamines en mineralen. Onderstaande lijst zijn goede producten waar je goed mee kunt beginnen:

  • Vlees en gevogelte: Rundvlees, kip, lam, kalkoen
  • Zeevruchten: Garnalen, krab, zalm tonijn
  • Eieren
  • Zuivel: Kwark, Griekse Yoghurt
  • Peulvruchten: Bonen, linzen, erwten en soja
  • Groenten: Spinazie, Bloemkool, broccoli champignons

Als je dieet voornamelijk uit bovenstaande voedingsmiddelen bestaat, ben je op weg naar een gezond dieet met veel eiwitten. Onthoud dat niet-zetmeelrijke groenten een hoog eiwitpercentage kunnen hebben, maar ze zullen je niet het totale eiwit, de calorieën of alle voedingsstoffen geven die je nodig hebt. Baseer je maaltijden op een eiwitbron – of het nu dieren of planten zijn – en voeg groenten met een hoog eiwitpercentage toe voor een extra boost van aminozuren, de bouwstenen van eiwitten. Voeg net genoeg vet toe om je maaltijden heerlijk en vullend te maken. Door deze aanpak blijft het totale eiwitpercentage van je maaltijden hoog. Hier zijn een paar tips om u te helpen je hoeveelheid eiwitten te verhogen en ervoor te zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt zonder al te veel onnodige calorieën toe te voegen:

Persoonlijk ben ik fan van deze Eiwit-pudding die weinig tot geen toegevoegde suikers bevat
  • Voeg extra eiwitten toe aan je roerei of omelet.
  • Voeg jouw favoriete voedingsmiddelen toe die meer dan 35% eiwit bevatten.
  • Kies uit voedingsmiddelen met het hoogste eiwitgehalte, zoals garnalen, kipfilets en magere stukken vlees.
  • Vervang vetrijke kaas en yoghurt door magere kaas of Griekse yoghurt.
  • De vetarme versies hebben hogere eiwitpercentages en dus meer eiwit per calorie.
Eiwitpoeder in 7 verschillende smaken. Laag in suiker!

Hoe zit het met eiwitpoeders?

Hoewel onze we ons natuurlijk hebben voorgenomen dat je het grootste deel van je eiwitten uit volwaardige voeding moet halen, kunnen eiwitpoeders nog steeds deel uitmaken van een gezond, eiwitrijk dieet. Je hebt misschien geen eiwitpoeder nodig als je prioriteit geeft aan het voedsel op onze lijst met beste eiwitrijke voedingsmiddelen. Maar als je je dagelijkse doelen niet haalt, zijn eiwitpoeders een gemakkelijke en handige manier om meer eiwitten binnen te krijgen. Bovendien zijn eiwitpoeders een geweldige manier om eiwitrijke versies van je favoriete desserts, koolhydraatarm brood of smoothies te maken. Als je eiwitpoeders gaat gebruiken, zorg er dan voor dat ze weinig toevoegingen bevatten, zoals zoetstoffen, maltodextrine, zaadoliën of vulstoffen. Dierlijke en plantaardige eiwitpoeders zijn beide goede opties, en u kunt kiezen welke het beste werkt voor uw smaak, voorkeuren en koolhydratendoelen.

Nog een advies:

Voedingsmiddelen met het hoogste eiwitpercentage bevatten weinig koolhydraten en vet, zoals mager vlees en zeevruchten.

Om het eiwitgehalte in je dieet te verhogen, zoek je naar gemakkelijke vervangingen in de vorm van eiwitpoeders. Verdeel dit over de dag. Meng eiwitrijke voedingsmiddelen met vezelrijke groenten – en overdrijf niet met vet – om maaltijden te maken met een eiwitpercentage van meer dan 35%. Als je moeite hebt om je eiwitdoelen te halen met hele voedingsmiddelen, overweeg dan eiwitpoeders.

Een compleet pakket te bestellen met hoge korting

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.