Hoe wordt je nog fitter?

Het is nooit te laat, ongeacht hoe oud je bent, om jezelf nog fitter te laten worden. Dit kun je simpel zelf. Maar hier moet je wel wat voor doen. Dit zal niet zomaar aan komen waaien, maar is misschien wel makkelijker dan je denkt. Het is nooit te laat om in vorm te komen! Ongeacht je leeftijd kun je jezelf nog fitter maken door de eenvoudige stappen te volgen. Fitheid is belangrijk op elke leeftijd, en het is nooit te laat om aan uw gezondheid te werken. Dus stel het niet langer uit – volg deze eenvoudige stappen en ga op weg naar een gezondere levensstijl.

Vaak beginnen we in januari met goede voornemens. Meestal voordat we het einde van februari hebben bereikt zijn we inmiddels al weer in onze oude levensstijl terug beland. Best wel jammer, maar het is nooit te laat om het wederom gewoon te gaan doen en dit keer het vol te houden! Laat dit gewoon het jaar worden dat je in goede conditie komt

Andere manier

Als al het andere niet heeft gewerkt probeer dan van je oude manier om het te proberen afscheid van te nemen. Doe het op een nieuwe manier, een andere manier. Misschien moet je eens een nieuwe manier van trainen aangaan. Als je het punt hebt bereikt dat bijvoorbeeld je fitnesstraining niet werkt en dat je gewoon niet meer verder komt moet je misschien anders gaan trainen. Ga bijvoorbeeld eens wat andere manieren uitproberen. Probeer te variëren in wat je doet. Doe je nu alleen maar krachttraining, ga ook eens cardio erbij doen. Loop je alleen hard, misschien moet je jezelf eens uitdagen om je spieren krachtiger te maken door bijvoorbeeld twee keer in de week eens te gaan trainen op een roeimachine, of te gaan fietsen. Je kunt het wel bedenken wat je anders zou kunnen doen. Ga eens andere doelen aan. Maakt het wat uitdagender voor jezelf.

Train consequent

Vaak ziet het er allemaal fantastisch uit in ons hoofd, maar moeten we nog wel zorgen dat we consequent.
Er kunnen veel redenen zijn waarom u worstelt met consequent trainen. Wat er vaak gebeurd dat als je een keer je dag niet hebt dat je je laat ontmoedigen om de training de volgende keer weer op te pakken. We gaan er van uit dat het ons toch niet gaat lukken. Want dat is jammer. Vaak als we het gewoon weer proberen dan lukt dit gewoon en kunnen we het weer oppakken waar we gebleven zijn. Vaak zien we dit ook bij hardlopen. Bijvoorbeeld door een griep of blessure komen we even stil te liggen. We geven het daarna op, omdat het na een paar weken soms te moeilijk lijkt om je hardlooptrainingen weer op te pakken. Geloof ons als we zeggen dat dit “oppakken” vaak sneller gaat dan je denkt. Neem je voor dat als er een keer onverwachts wat tussen komt dat je jezelf de kans geeft om toch weer door te gaan op een ander moment.

Vind een reden

Waarom wil je fitter worden? Ga hier voordat je gaat bewegen en trainen hier echt eens even voor zitten. Waarom ga je het doen? Als je dit helemaal weet en het dringt door dan kun je je hier veel beter op gaan focussen en concentreren. Je drijfkracht kan je helpen om het door te zetten wat je wilt bereiken

Wat is je doel?

Belangrijk is om een doel te stellen. Probeer deze te visualiseren of schrijf (of teken het). Laat jezelf zien wat je doel is en waarom dit zo belangrijk is. En dit wil niet zeggen dat je ergens kampioen moet gaan worden. Je zou je als doel kunnen stellen dat je 5 kilometer of 10 kilometer hard wilt gaan lopen. Of dat je twee keer in de week minimaal twee keer 6 kilometer wilt wandelen. Dat je 1 centimeter van je taille af wilt trainen, of dat je juist in spieren meer wilt aankomen door te trainen. Wat je doel ook is, groot of klein, schrijf deze op.

Beloon jezelf

Als je je doelen hebt behaald beloon jezelf dan met iets waarvan je kan genieten. Nieuwe hardloopschoen, een fitness-shirt of misschien heb jezelf wel iets heel anders in gedachten.

Zoek iemand om samen doelen te bereiken

Wil je iedere week twee keer gaan wandelen, maar zie je er tegenop? Ga naar een club of zoek een maatje hierin om elkaar te motiveren. Let wel op want dit kan natuurlijk ook averechts werken. Als je maatje het opgeeft dan moet jij wel zelf doorgaan.

Mediteer

Wat heeft mediteren te maken met fitter worden? Door rustig te worden en een te worden met je gedachten kun je niet alleen lichamelijk maar zeker ook geestelijk veel fitter worden. Iedere dag een meditatie, een paar minuten alleen met je gedachten, kan wonderlijk werken. Als dit regelmatig doet dan wordt je sneller rustiger en helderder in je hoofd en kun je beter nadenken. Je gaat minder somber worden en het kan zelfs depressie klachten laten verdwijnen. Hierdoor kun je in een positieve cirkel komen. Door lichamelijk te trainen krijg je ook vele voordelen die je met meditatie kunt bereiken, hierdoor gaan ook stofjes in je hersenen werken en maken alles in je leven positiever.

Ziek worden op vakantie

Heb je het gevoel dat je altijd ziek wordt als je op vakantie gaat? Je bent niet de enige. Het blijkt dat daar een reden voor is: ons lichaam is eigenlijk vatbaarder om ziek te worden als we op vakantie zijn. Dit komt omdat we meestal actiever zijn en veel overtollige energie hebben, wat ons immuunsysteem uit balans brengt.

In deze blogpost gaan we na waarom dit gebeurt en bespreken we enkele tips om te voorkomen dat je ziek wordt op vakantie!

Lees verder

Stedentrip Valencia

Stel je voor dat je door eeuwenoude geplaveide straten loopt, omzoomd met prachtige architectuur, en dan stopt om te genieten van een heerlijk paella diner op een charmant terras met uitzicht op de Middellandse Zee. Klinkt dat niet als een paradijs? Maak je dromen werkelijkheid door vandaag nog je vakantie naar Valencia te boeken.

Lees verder

Bijgeloof

Bijgeloof zijn overtuigingen die al eeuwenlang bestaan. Ze zijn terug te voeren op verschillende culturen en hebben, afhankelijk van de persoon, verschillende betekenissen en doeleinden.

Lees verder

Hoe te kiezen voor een leven met meer energie

We weten allemaal hoe het voelt als we niet genoeg energie hebben. Je bent moe, je geest is wazig, en alles is een strijd. En hoewel het niet altijd makkelijk is om meer energie te krijgen, zijn er wel degelijk dingen die je kunt doen om het proces te versnellen. Dus als je je uitgeput voelt en een snelle oppepper nodig hebt, lees dan verder voor wat tips over hoe je snel meer energie krijgt!

Lees verder

Samenzweringstheorieën

Heb je wel eens het gevoel dat je gecontroleerd wordt door iets of iemand die je niet kunt zien? Dat er een verborgen kracht aan het werk is, die gebeurtenissen manipuleert en de wereld om je heen beheerst? Als dat zo is, geloof je misschien in samenzweringstheorieën.

Lees verder

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.