Hoe wordt je nog fitter?

Het is nooit te laat, ongeacht hoe oud je bent, om jezelf nog fitter te laten worden. Dit kun je simpel zelf. Maar hier moet je wel wat voor doen. Dit zal niet zomaar aan komen waaien, maar is misschien wel makkelijker dan je denkt. Het is nooit te laat om in vorm te komen! Ongeacht je leeftijd kun je jezelf nog fitter maken door de eenvoudige stappen te volgen. Fitheid is belangrijk op elke leeftijd, en het is nooit te laat om aan uw gezondheid te werken. Dus stel het niet langer uit – volg deze eenvoudige stappen en ga op weg naar een gezondere levensstijl.

Vaak beginnen we in januari met goede voornemens. Meestal voordat we het einde van februari hebben bereikt zijn we inmiddels al weer in onze oude levensstijl terug beland. Best wel jammer, maar het is nooit te laat om het wederom gewoon te gaan doen en dit keer het vol te houden! Laat dit gewoon het jaar worden dat je in goede conditie komt

Andere manier

Als al het andere niet heeft gewerkt probeer dan van je oude manier om het te proberen afscheid van te nemen. Doe het op een nieuwe manier, een andere manier. Misschien moet je eens een nieuwe manier van trainen aangaan. Als je het punt hebt bereikt dat bijvoorbeeld je fitnesstraining niet werkt en dat je gewoon niet meer verder komt moet je misschien anders gaan trainen. Ga bijvoorbeeld eens wat andere manieren uitproberen. Probeer te variëren in wat je doet. Doe je nu alleen maar krachttraining, ga ook eens cardio erbij doen. Loop je alleen hard, misschien moet je jezelf eens uitdagen om je spieren krachtiger te maken door bijvoorbeeld twee keer in de week eens te gaan trainen op een roeimachine, of te gaan fietsen. Je kunt het wel bedenken wat je anders zou kunnen doen. Ga eens andere doelen aan. Maakt het wat uitdagender voor jezelf.

Train consequent

Vaak ziet het er allemaal fantastisch uit in ons hoofd, maar moeten we nog wel zorgen dat we consequent.
Er kunnen veel redenen zijn waarom u worstelt met consequent trainen. Wat er vaak gebeurd dat als je een keer je dag niet hebt dat je je laat ontmoedigen om de training de volgende keer weer op te pakken. We gaan er van uit dat het ons toch niet gaat lukken. Want dat is jammer. Vaak als we het gewoon weer proberen dan lukt dit gewoon en kunnen we het weer oppakken waar we gebleven zijn. Vaak zien we dit ook bij hardlopen. Bijvoorbeeld door een griep of blessure komen we even stil te liggen. We geven het daarna op, omdat het na een paar weken soms te moeilijk lijkt om je hardlooptrainingen weer op te pakken. Geloof ons als we zeggen dat dit “oppakken” vaak sneller gaat dan je denkt. Neem je voor dat als er een keer onverwachts wat tussen komt dat je jezelf de kans geeft om toch weer door te gaan op een ander moment.

Vind een reden

Waarom wil je fitter worden? Ga hier voordat je gaat bewegen en trainen hier echt eens even voor zitten. Waarom ga je het doen? Als je dit helemaal weet en het dringt door dan kun je je hier veel beter op gaan focussen en concentreren. Je drijfkracht kan je helpen om het door te zetten wat je wilt bereiken

Wat is je doel?

Belangrijk is om een doel te stellen. Probeer deze te visualiseren of schrijf (of teken het). Laat jezelf zien wat je doel is en waarom dit zo belangrijk is. En dit wil niet zeggen dat je ergens kampioen moet gaan worden. Je zou je als doel kunnen stellen dat je 5 kilometer of 10 kilometer hard wilt gaan lopen. Of dat je twee keer in de week minimaal twee keer 6 kilometer wilt wandelen. Dat je 1 centimeter van je taille af wilt trainen, of dat je juist in spieren meer wilt aankomen door te trainen. Wat je doel ook is, groot of klein, schrijf deze op.

Beloon jezelf

Als je je doelen hebt behaald beloon jezelf dan met iets waarvan je kan genieten. Nieuwe hardloopschoen, een fitness-shirt of misschien heb jezelf wel iets heel anders in gedachten.

Zoek iemand om samen doelen te bereiken

Wil je iedere week twee keer gaan wandelen, maar zie je er tegenop? Ga naar een club of zoek een maatje hierin om elkaar te motiveren. Let wel op want dit kan natuurlijk ook averechts werken. Als je maatje het opgeeft dan moet jij wel zelf doorgaan.

Mediteer

Wat heeft mediteren te maken met fitter worden? Door rustig te worden en een te worden met je gedachten kun je niet alleen lichamelijk maar zeker ook geestelijk veel fitter worden. Iedere dag een meditatie, een paar minuten alleen met je gedachten, kan wonderlijk werken. Als dit regelmatig doet dan wordt je sneller rustiger en helderder in je hoofd en kun je beter nadenken. Je gaat minder somber worden en het kan zelfs depressie klachten laten verdwijnen. Hierdoor kun je in een positieve cirkel komen. Door lichamelijk te trainen krijg je ook vele voordelen die je met meditatie kunt bereiken, hierdoor gaan ook stofjes in je hersenen werken en maken alles in je leven positiever.

De kracht van bramen voor je gezondheid 

Laat de volgende struik bramen die je ziet niet verloren gaan. Denk aan alle gezondheidsvoordelen die deze heerlijke vruchten je lichaam kunnen bieden! Van boordevol vitaminen en mineralen tot krachtige antioxidanten, bramen zijn een echt super voeding. Dus als je de volgende keer een natuurwandeling maakt, maak dan gebruik van de wilde bramenstruiken die je tegenkomt en geniet van een snack die je lichaam goed doet.

Lees verder

Waarom watermeloen eten goed voor je is 

Watermeloen is een van de meest verfrissende en dorstlessende vruchten, perfect voor warme zomerdagen. Het bevat niet alleen weinig calorieën en vet, maar watermeloen is ook rijk aan vezels en eiwitten, waardoor het een geweldige snack is voor iedereen die gezonder wil eten. Dus de volgende keer op zoek bent naar een gezonde snack, grijp dan naar sappige watermeloen!

Lees verder

Hoe je je lichaam kunt ontgiften

Ben je klaar om je energiek en verjongd te voelen? Detoxen is een geweldige manier om de opeenhoping van gifstoffen in je lichaam te verwijderen, je immuunsysteem nieuw leven in te blazen en gezonde gewoonten te stimuleren. Het eten van meer vers fruit en groenten kan deze reiniging ondersteunen en tegelijkertijd essentiële voedingsstoffen leveren zoals vitaminen, mineralen en antioxidanten die nodig zijn voor een optimale gezondheid. In deze blogpost bespreken we de basisprincipes van een succesvolle detox met uitsluitend natuurlijke bronnen zoals fruit en groenten, evenals enkele tips over hoe je deze voedzame superfoods in je dagelijkse dieet kunt opnemen.

Lees verder

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.