https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35 https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35?downloadType=csv&promotionType=&categoryIds=®ionIds=&advertiserIds=&membershipStatus=joined&promotionStatus=

Welke elektrolyten kopen die helpen

Vul je elektrolytenvoorraad aan voor optimale hydratatie

Elektrolyten bevatten natrium, kalium, calcium, chloride, fosfor en magnesium en essentiële mineralen die ons lichaam nodig heeft. Door vochtverlies krijg je al snel een tekort aan elektrolyten. Hiermee wordt je vochtbalans, pH-waarden, uit balans gebracht. Onze nieren werken om een ​​voldoende vocht- en elektrolytenbalans te behouden. Maar door langdurig te transpireren kunnen allerlei vervelende complicaties optreden zoals krampen, hoofdpijnen en spierkrampen. Tijdens je duursport of je wedstrijd wil je deze klachten zoveel mogelijk vermijden. We kunnen dan in ons drinken elektrolyten toevoegen voor, tijdens of na onze inspanning. Hierdoor krijg je een extra elektrolyten-boost en meer energie!

Wie heeft extra elektrolyten nodig

Je bent een sporter met een goede conditie, soms heb sport je meer dan 60 minuten dan zou dit kunnen betekenen dat je tijdens deze periode overmatig vocht verliest, door middel van zweten. Dit kun je aanvullen met het drinken van water en elektrolyten om het verloren zweet te compenseren. Mensen die overdreven alcohol drinken en hierdoor veel gaan plassen kunnen hiervan ook bijvoorbeeld hoofdpijn krijgen, omdat ze uitdrogen. Dit kan weer aangevuld worden met water en elektrolyten. Maar ook als je een Keto-dieet volgt. Als je een keto-dieet volgt dan kom je in een ketose. Natrium gaat tijdens ketose in hoog tempo verloren en lage elektrolytenniveaus kunnen leiden tot de gevreesde ‘keto-griep’. Een tekort aan elektrolyten kan spierzwakte, hoofdpijn en krampen veroorzaken maar ook het het spierherstel vertragen. Je kunt je er echt beroerd door voelen. Het is dan tijd om wat elektrolyten via supplementen toe te voegen

De beste elektrolyten-supplementen op een rij:

Mijn eigen absolute nummer 1

Klik hier voor meer info over Keton1 Elektrolyten
Klik hier voor meer info over SIS Go Elektrolyten
Klik hier voor meer info over Vitargo Elektrolyten van body & Fit
  • Voor tijdens en na de training
  • Snelle glycogeen aanvulling
  • Bevat ook mineralen

Goed om te weten

Hoeveel water en wat je elektrolytenbehoeften zijn is afhankelijk van veel factoren. Om er een paar te noemen: je omgeving, activiteitenniveau, voeding, gezondheidsstatus en of u zwanger bent of borstvoeding geeft. Over het algemeen zouden gezonde volwassenen moeten streven naar het drinken van ongeveer 2 liter (dit zijn ongeveer 8 glazen) water en electrolyten. Maar dit verkrijg je ook door goede voeding met voldoende fruit, groenten, volle granen en eiwitten.

Waar je op moet letten bij het kiezen van je elektrolyten-supplementen?

De belangrijkste elektrolyten voor hydratatie en vochtbalans zijn natrium en kalium, dus zoek een supplement die deze beide bevatten!

Suiker
Veel met elektrolyten verrijkte sportdranken bevatten veel suiker. Zoek naar opties met minder dan 15 gram suiker per portie om je toegevoegde suikerinname onder controle te houden. Als je een duursporter bent en voor langere tijd aan het trainen bent, kunt je wel meer profiteren van de toegevoegde glucose-inname om je energievoorraden aan te vullen.

Type
Kies een product dat past bij uw voorkeur en behoeften. Je hebt poeder maar ook kant- en klare drankjes. Let op dat deze drankjes soms erg veel suikers kunnen bevatten.

Teveel gebruiken
Teveel gebruik van de electrolyten is niet goed, vooral calcium en natrium niet. Hou goed de aanbevolen hoeveelheid op de verpakking in de gaten

Bepaalde ziektetoestanden kunnen verhoogde gevoeligheid en complicaties veroorzaken die verband houden met deze mineralen in de elekctrolyten, dus raadpleeg je arts als je al aandoeningen hebt.

Elektrolyten en een Keto-dieet

Waarom kan een elektrolyten-supplement nuttig zijn voor het keto-dieet?
Een zeer koolhydraatarm dieet, zoals het keto-dieet, kan leiden tot meer waterverlies door de afbraak van glycogeen, dat zijn opgeslagen koolhydraten (glucose). Elke gram glycogeen houdt twee tot drie gram water vast, dus je verliest natuurlijk water met de uitputting van deze glycogeenvoorraden. Dit kan leiden tot verlies van zowel water als elektrolyten via de urine. Het kan gunstig zijn om deze verliezen aan te vullen met een verhoogde wateropname en elektrolytensuppletie.

Hoe weet ik of ik electrolyten moet nemen?

Luisteren naar je lichaam is belangrijk voor het behoud van hydratatie. Heb je dorst zorg er dan voor dat je voldoende drinkt. We verliezen water en elektrolyten door urine, zweet, braken en diarree, wat kan leiden tot uitdroging en verstoring van de elektrolytenbalans. Als je een van deze te veel ervaart, kan het goed aanvullen zodat je uitdroging helpt voorkomen.

Symptomen van uitdroging zijn onder meer: hoofdpijn, duizeligheid, dorst, droge mond, donkergekleurde urine, droge huid en constipatie. Uitdroging kan leiden tot ernstige gezondheidscomplicaties, dus het is altijd het beste om je arts te raadplegen.

Ik doe aan intermitting vasten. Verbreken elektrolyten-supplementen mijn vast?

Technisch gezien verbreekt elk voedsel of drankje dat calorieën bevat het vasten omdat je je lichaam voorziet van een energiebron in plaats van opgeslagen energie te verbranden. Als je op zoek bent naar een elektrolytensupplement die je vast niet verbreekt, ga dan voor een supplement met nul calorieën en nul gram suiker, zoals Keto1 Mineral Powder deze sluit helemaal aan bij een Keto- dieet en een intermitting vasten levensstyle! Vooral omdat dit product geen suikers bevat. Deze is ook heel makkelijk toe te voegen aan je kopje thee of in je yoghurt, omdat deze geen suiker bevat en daardoor smaakloos is. https://bit.ly/3EB6P2G

Ga naar de site om alles eens door te lezen over Keto1 Mineral Powder

Wat experts zeggen
Elektrolyten worden doorgaans gezien als een hulpmiddel voor sporters, maar ze hebben een breed scala aan toepassingen. Ben je een sporter die vaak langere tijd achter elkaar een grote inspanningen heeft, dan zouden elektrolyten zeer aan te bevelen zijn. Ook voor zwangere vrouwen die misselijk zijn en vaak braken of last hebben van zwellingen kan dit (in overleg met een arts) dit een uitkomst zijn. Elektrolyten zijn nuttig voor iedereen die veel tijd doorbrengt buiten in de hitte, of die last hebben van uitdrogings- gerelateerde hoofdpijn. Ook voor mensen die zweten zou het een goede aanvulling zijn.

Klik hier voor de elektrolyten van Running Direct




Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.