Meer slaap en energie

Op zoek naar meer slaap en energie?

Er wordt geadviseerd om 7 tot 9 uur slaap te krijgen. We brengen ongeveer een derde van onze tijd slapend door. Wat een lange periode is. In onze slaap gebeurt er enorm veel in ons lichaam.

  • het verwijderen van giftige stoffen en het herstellen van weefsels zodat ons lichaam zo gezond mogelijk kan functioneren.
  • De vorming en het onderhoud van onze hersenen. Dit stelt ons in staat om ervaringen uit het verleden op te roepen, nieuwe herinneringen te creëren, gefocust te blijven en snel te reageren op de veranderende omgeving gedurende de dag.

Maar volgens studies blijkt dat een derde van de Nederlanders niet genoeg slapen. In ieder geval dat ze niet de slaap krijgen die nodig is om in topconditie te blijven. Onze slaaptijd heeft zeker invloed of we de daaropvolgende dagen wel genoeg energie hebben. Stelselmatig te weinig slaap veroorzaakt zichtbare en onzichtbare schade aan ons. Soms kan het ronduit gevaarlijk zijn om te weinig slaap te krijgen.

Betere slaap voor meer energie

We streven naar iedere nacht voldoende nachtrust. Er is niets zo frustrerend als de slaap niet kunnen vatten of om de haverklap wakker worden. Er bestaan veel adviezen voordat je gaat slapen om kruiden thee te drinken, uit te kijken met elektronische apparatuur naast je bed of geen cafeïne of alcohol te nuttigen voordat je gaat slapen. Er is ook niet echt een advies of een antwoordt die voor iedereen hetzelfde werkt en resultaat (succes) zal opleveren. Het is belangrijk om naar je eigen lichaam te luisteren en te doen wat je gevoel je zegt. Maar langdurige slapeloosheid kan op lange termijn erg negatief resulteren. Laten we er op tijd iets aan proberen te doen!

Enkele tips:

Zorg voor een fijn bed

Maar niet alleen het bed is belangrijk. Ook je Beddengoed is erg belangrijk. Hoe heerlijk is het om een buiten je matras ook heerlijke beddengoed te hebben. Investeer in een heerlijk dekbed, overtrek en onderlaken. Ook je kussen is erg belangrijk. Ga naar een gespecialiseerde beddenwinkel en laat je adviseren.

Een nachtlichtje

Heel vroeger dan ging je slapen met zond-ondergang en werd je wakker doordat de zon opkwam. Dit zorgde voor het perfecte ritme Dit is wel erg lang geleden en gewoon niet meer van deze tijd. Hetgeen van deze tijd is kan ook voor onze slapeloze nachten werken, namelijk het blauwe licht. We hebben telefoons, televisies en computers waar we naar kijken. Deze zorgen voor het blauwe licht. Indien je veel achter (voor) een computer zit per dag dan wordt je blootgesteld aan blauwlicht. Soms wel tot diep in de nacht. Dit verstoort mogelijk ook onze slaap. Inmiddels zijn er veel apparaten gebouwd en geprogrammeerd met opties om deze blootstellingen te beperken. Sommige Apple apparaten daar kunt je bijvoorbeeld ook de Night Shift functie inschakelen waardoor je minder last hebt van het blauwe licht. Ook zou een blauwlicht bril hier mee kunnen helpen om je minder bloot te stellen aan dit licht.

Probeer, indien mogelijk, het gebruik van elektronische apparaten te verminderen naarmate u dichter bij bedtijd komt. Niet alleen vanwege de mogelijke negatieve effecten van het blauw licht, maar ook vanwege de mogelijke effecten van betrokkenheid bij je apparaten en hun inhoud. Dat wil zeggen, eindeloos door je Twitter-feed, of Facebook site scrollen zal je niet helpen om te slapen. Houd in de uren voor het slapengaan de lichten laag, laat elektronische apparaten buiten de slaapkamer, draai alle verlichte klokken weg van het bed en kies bijvoorbeeld een boek te lezen of een meditatie te volgen. Brandt wat rustgevende olie. Als omgevingslichten je uit de slaap houdt, overweeg dan om verduisteringsgordijnen te nemen of een oogmasker te dragen als je gaat slapen.

Ga op vaste tijden naar bed

Het beste is om op vaste tijden naar bed te gaan en ook weer op vaste tijden wakker te worden. En natuurlijk mag daar best wel eens een uitzondering zijn. Maar als je je vaste tijden aanhoudt zal dit erg bevoordelijk kunnen werken op je slaapritme. Hou je telefoon buiten de slaapkamer en schaf een wekker aan.

Maak een ommetje voordat je gaat slapen

Te inspannende lichaamsbeweging werkt niet bevorderlijk maar om s avonds voordat je gaat slapen nog een klein ommetje te maken is echt goed om daarna de slaap te kunnen vatten.

hou ook eens een dagboek bij met de inspanningen die je dagelijks doet en wat je eet en drinkt, misschien vindt je een link met wat er voor jou werkt? Zorg ook dat je na 19:30 uur geen cafeine houdende dranken meer drinkt en zeker ook geen alcohol.

Ademhalingsproblemen

Ademhalingsproblemen veroorzaken vaak een slechte slaapkwaliteit. Als je wakker wordt met een droge mond komt dit misschien omdat je door je mond ademt omdat je misschien niet genoeg zuurstof door onze neus kunnen krijgen.

Voor degenen wiens allergieën de boosdoener kan zijn, kunnen enkele eenvoudige aanpassingen een aanzienlijk verschil maken. Pak eerst je triggers aan: als je gevoelig bent voor uw huisdieren, laat ze dan niet op bed slapen. Als je huis een schimmelprobleem heeft, bekijk dan de opties voor een proffesionele berijf om dit op te lossen. Was je beddengoed regelmatig en probeer een huisstofmijthoes over je matras te leggen. Ten tweede, overweeg om een ​​luchtreiniger van hoge kwaliteit aan te schaffen en op je slaapkamer neer te zetten. Zoek er een die veel fijnstof uit de lucht kan verwijderen. Gebruik er een met een UltraHEPA-filter.

Indien je last hebt van snurken dan zijn er tegenwoordig ook apparaatjes die de neusholtes “openzetten” om beter te kunnen ademhalen terwijl je slaapt. Snurken kan je slaapkwaliteit aanzienlijk verminderen.

Mediteer

Aan het eind van de dag kan een meditatie helpen om jezelf tot rust te brengen en je stress achter je te laten. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Je kunt je ogen sluiten en je aandacht laten rusten op het natuurlijke ritme van je ademhaling of je visualiseren dat wolken langs een open lucht drijven. Of probeer een bodyscan: begin bij je tenen en werk je omhoog, richt je aandacht op één spier tegelijk, identificeer eventuele spanning en laat deze los. Er zijn tegenwoordig allerlei uitstekende meditaties te vinden via youtube.

Een meditatie-kleurboek is een andere geweldige optie.

Als je wakker ligt en jezelf er niet van kunt weerhouden om de takenlijst van morgen door te nemen, of je je dag nog eens herhaalt en hier niet van kunt slapen. Sta dan op, doe dan een licht aan en schrijf alles op. Als die gedachten eenmaal op papier staan, is het makkelijker om jezelf toestemming te geven om ze te laten vallen; je hoeft geen energie meer te besteden aan het opslaan ervan in je geest. Het is een van de eenvoudigste en meest effectieve manier om jezelf en je gedachten weer tot rust te brengen.

Hierbij wat natuurlijke hulpmiddelen die je fantastisch zouden kunnen helpen

Slaap Formule 30 of 60 vegicaps

Supplementen voor een betere slaap

Productomschrijving

Complexformule voor een goede en gezonde nachtrust

  • Hop, valeriaan en passiebloem bevorderen de nachtrust (EFSA-ID 2636, 2680).
  • Valeriaan helpt ook om uitgerust wakker te worden (EFSA-ID 2348).
  • Met goudpapaver (slaapmutsje) om te ontspannen en lekker te slapen (EFSA-ID 3913).
  • Passiebloem werkt slaapopwekkend (EFSA-ID 2636).
  • 1 per dag formule.

Bevat per dagdosering (1 vegicap) 

Hop (Humulus lupulus) extract (gestandaardiseerd op 0,4% flavonoїden)300 mg
Valeriaan (Valeriana officinalis) (wortel) extract (gestandaardiseerd op 0,8% valereenzuur)150 mg
Passiebloem (Passiflora incarnata) (bloem) extract100 mg
Goudpapaver (Eschscholzia californica) extract100 mg



Ingrediënten 
Hop, Valeriaan, Capsulewand (Hydroxypropylmethylcellulose), Passiebloem, Goudpapaver, Vulstoffen (Calciumgebonden vetzuren, Rijstconcentraat), Antiklontermiddel (Siliciumdioxide). 

Sleep Caps

Product beschrijving
Slaapcapsules bieden een krachtige mix van adaptogenen, melatonine en ISO99 CBD om de geest en het lichaam te helpen ontspannen en een goede nachtrust te bevorderen.

Aanbevolen gebruik
Volwassenen nemen 1-2 capsules voordat ze naar bed gaan.

Waarschuwingsbericht
Raadpleeg een arts voordat u een voedingssupplement inneemt, of als u zwanger bent, borstvoeding geeft of andere medicijnen gebruikt. Bewaar op kamertemperatuur. Niet gebruiken als het veiligheidszegel is verbroken of ontbreekt. Buiten bereik van kinderen bewaren.

Hoofdingrediënten
Merkgebonden kruidenmengsel, melatonine, passiebloem-extract, zoethoutwortelextract, jujube-fruitextract, cellulose (van plantaardige oorsprong), ISO99-hennepextract (25 mg per capsule)

Wat is verzuring van het lichaam? En wat heeft dit met onze energie te maken?

 Het bewustzijn van onze lichaamsfuncties groeit elke dag. Maar veel mensen moeten zich nog realiseren hoe onze voeding en levensstijl de gezondheid op de lange termijn beïnvloeden. Dieet, stress, medicijnen en overmatige spierspanning zullen na verbranding zure afvalstoffen produceren. Je lichaam moet deze afvalstoffen verwijderen om de zuurgraad van het bloed op een constant niveau te houden. Voorbeelden van zure afvalproducten zijn urinezuur en melkzuur.

Om de zuurgraad van het lichaam op peil te houden, moeten zure afvalstoffen worden verwijderd. Het lichaam doet dit door het uit de nieren, longen en huid te verwijderen. Daarnaast neutraliseert het lichaam zuurresten met behulp van onze lichaamseigen stof natriumbicarbonaat. De hoeveelheid afvalzuur die elke dag in het bloed vrijkomt, is echter te groot om via de normale uitscheidingsorganen uit het lichaam te worden uitgescheiden. Het lichaam slaat dan de zuurresten op in het lichaam. Hierdoor kan zuur ophopen, wat gezondheidsrisico’s kan opleveren. Bovendien, als het lichaam te zuur is, kunnen belangrijke enzymactiviteiten niet worden uitgevoerd.

Ons lichaam bestaat voor 70% uit water en 30% uit mineralen en sporenelementen. Deze hoeveelheid neemt af naarmate we ouder worden. Na het40 ste levensjaar bestaat het lichaam al voor de helft uit zure afvalstoffen.

Waarom is het belangrijk om je lichaam te ontzuren?

Om over-verzuring te voorkomen, is het noodzakelijk om het lichaam te ontzuren. Ontzuren kan op verschillende manieren:

Beperking van zure factoren:
Het is raadzaam om de factoren die het lichaam erg zuur maken, zoals stress, roken, medicatie, overmatige spierspanning en schadelijke straling, zoveel mogelijk te vermijden of te beperken .
Beperk de consumptie van zure voedingsmiddelen en dranken. Denk aan voedingsmiddelen die zijn samengesteld uit dierlijke eiwitten, suiker, koolzuurhoudende dranken, alcohol, koffie, enz. Eet daarentegen meer alkalische (ontzurende) voedingsmiddelen zoals groenten, aardappelen, noten, enz. (Klik hier voor gedetailleerde informatie over alkalische voeding.)

Helaas is het in de huidige samenleving bijna onmogelijk om alle bovengenoemde factoren te beperken of te vermijden. Een mobieltje, wifi, sporten (recreatie), een gezellig feest met wijn, bier, frisdrank en snacks maken het leven voor veel mensen aangenamer.

Actieve ontzuring als eerste stap naar een betere gezondheid
Actieve ontzuring herstelt het zuur-base-evenwicht door specifiek in het lichaam opgehoopte zure afvalstoffen te neutraliseren, af te breken, op te lossen en te verwijderen. Daarnaast zorgt actieve ontzuring voor de dagelijkse alkalische balans en beschermt het het lichaam tegen verzuring en daarmee samenhangende gezondheidsproblemen. Door ontzuring voel je je fitter, energieker en gezonder.

Klik hier voor meer informatie

Artikelen om uw lichaam te ontzuren

Ontzurende Kruidenthee
Lees meer over het starterspakket om uw lichaam te ontzuren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.