https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35 https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35?downloadType=csv&promotionType=&categoryIds=®ionIds=&advertiserIds=&membershipStatus=joined&promotionStatus=

’s Nachts vaak naar de wc?

Inhoudsopgave

Wat een ergernis als ik ’s nachts midden in de nacht wakker wordt en ik moet naar de wc. Na een paar uur lekker te hebben geslapen wakker worden en dan uit je warme bed te moeten stappen en je bed te verlaten. Dat is ook een reden waarom je ’s morgens niet fit opstaat na het slapen. Het gevoel dat je geen genoeg nachtrust hebt gehad. Maar er blijken toch trucs voor te bestaan zodat ik de hele nacht door kan slapen zonder naar de wc te moeten. En ’s avonds laat niet meer drinken vindt ik geen truc en ook geen optie. Het blijkt dat het drinken van (himalaya- of zee)zoutwater hierbij kan helpen. Heerlijk heel de nacht doorslapen, dat lijkt me wel wat!

Hoe komt dit dat ik vaker naar de toilet moet?

Naarmate we ouder worden hebben we dit probleem vaker. We moeten vaker onze blaas legen. En dit ook in de nacht.
Dit zelfs als we dezelfde hoeveelheid drinken als altijd. Pas op dat je je vloeistof inname niet te veel beperken hierdoor. Maar zorg er wel voor om dit beter te verdelen over de gehele dag en niet alleen voor het slapen gaan. Met een te volle blaas slapen is niet fijn.

Wat kan de reden zijn dat ik ineens iedere nacht moet plassen?

Het heeft bij iedereen een andere reden dat we ’s nachts wakker worden en moeten plassen. Als je denkt dat het geen medische oorzaak heeft kun je zelf natuurlijk naar oplossingen

Dikke en gezwollen benen en enkels

Als je enkels of benen overdag gaan zwellen, wordt het vocht dat zich ophoopt terug in de bloedbaan teruggestuurd wanneer je gaat liggen om te slapen. Hierdoor stijgt je bloeddruk. Dit is een boosdoener want je nieren gaan harder werken om meer urine aan te maken. Hierdoor kan je lichaam de overtollige vloeistof uit je lichaam spoelen. Dit is dan de reden dat je wakker wordt om te plassen. Als je last hebt van gezwollen enkels of benen, probeer dan enkele van deze tips om vocht gedurende de dag te herverdelen en ophoping tot een minimum te beperken.

  • Breng de benen regelmatig omhoog om vochtophoping in de enkels en kuiten te voorkomen.
  • Gebruik compressiesokken. Deze elastische kousen oefenen druk uit op het been terwijl ze de druk op de aderen verminderen. Hierdoor kunnen vloeistoffen opnieuw worden verdeeld en opnieuw in de bloedbaan worden opgenomen. Voor compressiekousen klik >> hier

Ritme van het slapen

Zorg ervoor dat je niet wakker wordt in de nacht door andere oorzaken. Bij slapeloosheid zien we dat we vaker naar de wc moeten. Dit verstoort dan helemaal de slaap en kom je niet toe aan je nachtrust. Vaak ga je in een vizuele circel terecht komen waardoor het alleen maar erger gaat worden. Want bij slapeloosheid denken mensen vaak dat ze wakker worden om te plassen. Ze gaan dan naar de wc terwijl ze maar een klein straaltje produceren. Hieronder wat praktische tipd die slaapbevorderend kunnen werken

  • Beperk dutjes overdag (hierdoor kun je misschien ’s nachts wat moeilijker slapen)
  • Vermijd stimulerende middelen en dranken. Denk hierbij aan cafeïne, nicotine, alcohol en drugs
  • Zorg voor regelmaat. Ga dezelfde tijd slapen en sta dezelfde tijd op
  • Vermijd pittig en zwaar voedsel
  • Zorg voor een ontspannen bedtijdritueel
  • houd je slaapkamer donker en stil

Probeer eens CBD olie voor een betere slaap en nachtrust

Er gebruiken steeds meer mensen CBD olie voor een betere slaap en nachtrust. Vaak als het moeilijk is om in slaap te vallen of als je onrustig slaapt is deze olie echt de moeite om te proberen. Ons immuunsysteem beschermt ons tijdens de slaap. Als je slaapt, produceert je immuunsysteem infectie bestrijdende stoffen. Hierdoor worden bacteriën en virussen in je lichaam bestreden. Als je niet genoeg slaapt, is het moeilijker voor je lichaam om zichzelf te beschermen en ben je vatbaarder voor verschillende ziekten. Hierdoor wordt je immuniteit minder. En daarom kunnen slaapproblemen uw algehele gezondheid beïnvloeden. Je lichaam voldoende rust en slaap te geven is erg belangrijk om niet ziek te worden, want je slaapproblemen kunnen het risico op verschillende ziekten zoals obesitas, diabetes en depressie verhogen. De moeite waard om dit eens te proberen >> Klik hier voor CBD olie

Zout voor een betere nachtrust

Drinken voor het slapen gaan dan denken we vaak aan thee of een mok warme melk. Maar (himalaya- of zee)zout met water daar wordt meestal niet aan gedacht voor het slapen gaan. Waarom zal dit helpen? Het bevat mineralen, elektrolyten genaamd, die verantwoordelijk zijn voor het in balans houden van de vloeistoffen in je lichaam. Het blijkt dat als je vocht uit balans is, je lichaam dat zal proberen te corrigeren. Dit gaat dan gepaard met het ’s nachts wakker worden en naar de toilet moeten.

Dus hoe helpt het toevoegen van zeezout aan je drinkwater toe te voegen om vervolgens de lichaamsvloeistoffen in balans te houden? En is het drinken van een glas water niet het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken als je juist niet wakker wilt worden? Hoe vaak hebben we wel niet gehoord dat mensen na een bepaalde tijd niets meer drinken, want dan moeten ze ’s nachts naar de wc?

Het drinken van (zee)zout in je water het water om in al onze cellen te komen. Het drinken van dit gezouten water helpt je lichaam om een ​​overmatige ophoping van vocht te voorkomen. Hiervan kunnen we het resultaat merken door voortaan heerlijk door te slapen en uitgerust wakker te worden.

Soort zout

Gewoon proberen, het is eenvoudig. Je hebt er maar twee ingrediënten voor nodig namelijk water en het beste is zeezout of roze himalaya zout.

Klik hier voor himalaya zout fijn
Klik hier voor Himalaya zout fijn

Het Himalayazout Roze Grof of fijn is een hoogwaardig, zuiver kristalzout dat wordt gewonnen in het Himalayagebergte. Het is zacht van smaak, ongeraffineerd en natuurzuiver. Het bevat maar liefst 84 mineralen en sporenelementen. Dit roze Himalayazout kan worden gebruikt voor het op smaak brengen van allerlei gerechten en wordt als bijzonder smakelijk ervaren. Bovendien is het onbeperkt houdbaar. Dit zout is erg geschikt om in je water te doen, voor het slapen gaan.

Hoe en hoeveel van dit zout in je water?

Je hebt er maar een snufje zout in je wat er voor nodig. (plus/minus 2 tot 5 gram) En drink dit 30 minuten voor het slapengaan rustig op. Hoewel je maar een snufje zout dan iedere dag voor het slapen gaan doet moet je wel weten dat bijvoorbeeld een vrouw van boven de 50 jaar niet meer dan 1500 mg per dag (over de gehele dag) mag gebruiken. Als je gevoelig bent voor een hoge zout inname en dat je daarvan niet kunt slapen dan is dit niet aan te raden. Je hart moet harder pompen als je teveel zout binnen krijgt. Maar eet je de rest van de dag weinig zout en heb je er geen last van dan is het zeker het proberen waard!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.