https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35 https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35?downloadType=csv&promotionType=&categoryIds=®ionIds=&advertiserIds=&membershipStatus=joined&promotionStatus=

Tips om af te vallen zonder dieet

Tips om jezelf onder controle te houden

Hier een paar tips die je kunt onthouden als je wilt afvallen. Vindt je het moeilijk om maat te houden, niet teveel te eten. Hier tips om jezelf onder controle te houden.

Kauwgom in de supermarkt

Het blijkt dat als je kauwgom kauwt je minder trek hebt in junkfood en slecht eten.
Je kent het wel: als je honger hebt ga dan nooit boodschappen doen. Maar dat komt niet altijd zo uit. Stop een stuk suikervrije kauwgom in je mond voordat je op pad gaat. Tijdens het kauwen op kauwgom hadden mensen volgens twee onderzoeken minder honger en hadden ze minder trek in junkfood en snoep. Als gevolg hiervan kochten de mensen minder calorierijke snacks, zoals chips, en brachten ze meer gezonde voeding mee naar huis, zoals groenten.

Neem een gezond- voorafje

Begin je diner of lunch als eerste met een zond voorafje
Of je nu thuis aan het eten bent of je maakt een keuze bij een restaurant begin met iets gezonds. Dit kan een kleine salade, soep zijn. Diners bij buffetten krijg je vaak de neiging om grotere porties te nemen van de eerste ronde die je loopt. Je ziet dan teveel lekkers en hiervan blijf je je bord volscheppen. Denk eerst na en maak een bewuste keuze wat je als eerste gaat eten. Serveer eerst je groenten voordat je voor het vettere vlees en ongezondere bijgerechten gaat kiezen.

Betaal je lunch met contant geld

Koop je lunch met contant geld Je hebt meer kans om gezond voedsel te kopen als je contant betaalt.
Het is gemakkelijker om junkfood en desserts te kopen als je met je bankpas betaald. Het geeft je een soort denk-pauze. Toen middelbare scholieren bijvoorbeeld te horen kregen dat ze contant geld moesten gebruiken om te betalen voor minder gezond voedsel zoals koekjes, dachten ze er twee keer over na en pakten ze vaak gezonder eten, ontdekten onderzoekers.

Kijk geen kookprogramma’s voordat je gaat eten

Schakel kookprogramma’s op tv uit. Het blijkt dat mensen die naar kookprogramma’s kijken terwijl ze aan het eten zijn veel meer eten dan dat ze de tv uitzetten. Als je probeert om af te vallen kijk dan niet teveel naar deze kookprogramma’s.

Gebruik blauwe borden

Geloof het of niet, het gebruik van blauwe borden en schalen kan ertoe leiden dat je minder eet en het gevoel hebt dat je sneller vol zit.
Ook de kleur van je gerechten kan een verschil maken in hoeveel voedsel je voor jezelf serveert. Hoe meer het voedsel opgaat in de kleur van het bord, hoe meer eten je waarschijnlijk zult nemen, zo blijkt uit onderzoek. Overweeg dus om borden in een andere tint dan je voeding te nemen

Gebruik kleinere borden

Gebruik kleinere kommen en borden Het gebruik van kleinere kommen en borden leidt tot kleinere porties en hierdoor kan al gewichtsverlies ontstaan.
De grootte van je borden en bestek geeft je hersenen aanwijzingen over hoeveel je ‘verondersteld’ te eten – en een groter gerecht betekent meer eten. In één onderzoek serveerden mensen bij een Chinees buffet die een groot bord kregen zichzelf 52% meer voedsel en aten 45% meer dan degenen met kleinere borden

Neem geen tussendoortjes

Druk op de pauzeknop voordat je toegeeft aan een verlangen. Wanneer een trek krijgt in eten, stel dit dan nog uit. Doe iets anders gedurende 5 tot 10 minuten.
Eten omdat je je verveelt, moe of gespannen bent, kan ervoor zorgen dat je de controle kwijtraakt. Probeer de drang om te eten uit te stellen: als je trek krijgt, doe dan 5 tot 10 minuten iets anders en kijk dan of je nog steeds wilt eten. De kans is groot dat de drang zal zijn vervaagd, op zijn minst een beetje. Probeer alleen om etenstijd te eten en niet tussendoor.

Snoep en ongezonde tussendoortjes uit het zicht

Houd ongezonde tussendoortjes uit het zicht. Je eet minder als je je tussendoortjes uit het zicht of bereik houdt.
Berg snoep en chips op waar je ze niet kunt zien. Misschien eet je minder. Toen kantoormedewerkers chocolaatjes op hun bureau hadden, aten ze 48% meer dan toen de snoepjes 1,8 meter verderop waren. Als ze chocolaatjes in hun bureaulades stopten, aten ze 25% minder dan wanneer het zoete spul op hun bureau lag.

Kies altijd de kleinere variant

Om je eten onder controle te houden, bestelt je altijd de kleine maat.
Een grote bak kan je verleiden om meer te eten, zelfs als je vol zit of het eten niet lekker is. In één onderzoek kregen bioscoopbezoekers gratis popcorn in middelgrote of grote kuipjes – sommige waren vers en lekker, en sommige waren oudbakken. Mensen die het verse spul in grote bakken kregen, aten 45% meer dan degenen die het in middelgrote bakken kregen. Zelfs degenen die muffe popcorn in grote bakken kregen, aten 33% meer dan degenen met middelgrote bakken ervan.

Eet rustig en drink water

Om je eten onder controle te houden, moet u langzamer gaan eten. Kauw langzaam en drink water.
Neem kleinere happen. Kauw langzaam op je eten. Neem wat meer tijd tussendoor. En drink water tijdens het eten. Deze eenvoudige stappen zijn essentieel als je minder calorieën wilt verbruiken en toch een vol gevoel wilt hebben, blijkt uit onderzoek.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.