Vitamine tegen depressie en angsten

Een gezond dieet en lichaamsbeweging zijn essentieel voor een optimale gezondheid. Ook de mensen waarmee we ons omringen, dagelijkse activiteiten en verantwoordelijkheden spelen zeker een rol in onze gezondheid.
Het is normaal dat onze stemmingen van tijd tot tijd fluctueren.. Leef je Langdurig in een sombere of gestreste stemming dan kan dit leiden tot depressie, chronische stress of angst. Deze aandoeningen kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor lichaam en geest. Je gezonder en gelukkiger je door het leven kunt hoe beter dit is voor iedereen, maar natuurlijk bovenal voor de mensen om je heen en jezelf.
In deze blog bespreken we geestelijke gezondheid en veel voorkomende vitamines die helpen bij depressie, angst en stemmingswisselingen, evenals andere maatregelen die we kunnen nemen om onze gemoedsrust te ondersteunen.

Vitamines voor meer energie

Stress en angst zijn erg uitputtend voor het lichaam. Hoewel je op een bepaald moment misschien niet fysiek actief bent, zijn de chemische reacties die in het lichaam plaatsvinden om met stress en depressie om te gaan aan de gang.
De energie die het lichaam nodig heeft om het hoofd te bieden, is wat uiteindelijk onze energiereserves belast. Misschien heb je lange tijden om naar je werk te reizen, zijn er spanningen op je werk, gebrek aan slaap of gewoon teveel op je vork nemen kunnen allemaal erg uitputtend zijn. Hieronder staan ​​enkele natuurlijke oplossingen voor het opbouwen van duurzame energie gedurende de dag.

Coq10


Coq10 is een van nature voorkomende stof in het lichaam, deze wordt zelf door ons lichaam aangemaakt. Het helpt om de hoeveelheid energie in onze cellen te verhogen, waardoor het algehele energieniveau in het lichaam toeneemt; mentaal en fysiek. Echter gaat het vermogen om ubiquinon om te zetten in ubiquinal rond je 40e levensjaar achteruit. Dit is jammer want dit zou voor heel wat extra energie kunnen zorgen. Om deze aan te vullen zijn er twee vormen van Coq10, ubiquinol en ubiquinon. Ubiquinol is de meest opneembare vorm en wordt meestal geleverd als een capsule of een kauwvitamine. De productie van Coq10 vertraagt ​​naarmate we ouder worden. Coq10 is te vinden in orgaanvlees, vette vis, fruit en groenten.

Vitamine B complex

Nowvitamins voor al uw vitamine

Vitamine B-complex bevat verschillende vitamines B die het lichaam nodig heeft. Ze zijn verantwoordelijk voor de gezondheid van het zenuwstelsel, dat zwaar wordt belast tijdens perioden van chronische stress en depressie.

B-vitamines helpt het lichaam ook om het energieniveau gedurende de dag te verhogen en te handhaven. Belangrijk is dat je vitamines zoekt die een unieke mix van B-vitamines en mineralen hebben en die de natuurlijke energieproductie van het lichaam ondersteunen. Tegelijkertijd zouden deze vitamines ook je immuniteit moeten versterken!

B-vitamines zijn te vinden in bladgroenten, groenten, vis, vlees en zuivel.

Vitamine voor depressie en angsten

Depressie is een ernstige medische ziekte die de manier waarop we denken en handelen beïnvloedt. Deze moeten we zeker niet onderschatten. In Nederland krijgt bijna 20 procent van de volwassenen (18-64 jaar) ooit in zijn leven te maken met een depressie. Ook onder kinderen en jongeren komt depressie voor. Van de volwassenen met een depressieve stoornis had ook bijna de helft last van angstoornissen. Vaak wordt er uit schaamte niet over gesproken. Ik verbaas me daarom altijd dat er erg veel mensen anti-depressiva slikken.

Omega 3

Omega 3 is een gezond vet dat niet door het lichaam wordt aangemaakt en voornamelijk wordt aangetroffen in zoetwatervissen en sommige zee-algen. Wanneer het op een consistente basis wordt ingenomen, hebben onderzoeken aangetoond dat Omega 3 een betrouwbare vitamine is die helpt bij depressie. Zijn ontstekingsremmende werking en het positieve vermogen op stemmings-gerelateerde zenders in de hersenen. Het is aangetoond dat het effectief is om depressie te verlichten en de functies in de hersenen te verbeteren.

Omega 3 Nowvitamines

Ashwagandha

Ashwagandha is een traditioneel kruid van de Indiase geneeskunde. Dit kruid kan het lichaam helpen zich aan te passen aan stress door de biologische effecten te neutraliseren. Zo wordt cortisol (ook wel het stresshormoon genoemd) uitgescheiden in de bloedbaan tijdens de stressreactie. Als stress aanhoudt, blijven de cortisolspiegels hoog, wat uiteindelijk kan leiden tot diabetes, gewichtstoename en een overvloed aan andere complicaties. Bijvoorbeeld Ashwagandha, Rhodiola en Citroenmelisse zullen de cortisolspiegel verlagen, het lichaam weer in balans brengen en stress- en angst gerelateerde symptomen verlichten. Ashwagandha zal een gevoel van rust in het lichaam gaan brengen en deze al ook bijdrage aan een gezond energieniveau.

Ashwagandha Poeder (Biologisch) te bestellen

Vitaminen en supplementen voor stemmingswisselingen

Je emotionele toestand of stemming kan bepalen of je een goede of een slechte dag hebt. Het kan mensen van je wegjagen of van wie je houdt dichterbij halen. Een onevenwichtige stemming kan het gevolg zijn van stress, gebrek aan slaap, gebrek aan zonneschijn of zelfs giftige relaties. Hierbij zullen we enkele vitamines voor stemmingswisselingen en andere bespreken

Vitamine D


Vitamine D, ook bekend als de zonnevitamine, is geweldig voor het verbeteren van de stemming en het verminderen van symptomen van depressie. Het werkt door de afgifte van dopamine en serotonine in de hersenen te activeren, die de ‘gelukshormonen’ worden genoemd! Tijdens de wintermaanden is de zon minder prominent aanwezig wat resulteert in minder opname van vitamine D door de huid. SAD (seizoensgebonden affectieve stoornis) is een type depressie dat verband houdt met de veranderingen in het seizoen en gekoppeld is aan lage vitamine D-waarden. Dosering met 1000-4000 IE per dag, 20 minuten per dag besteden aan het absorberen van zonlicht of het opnemen van vitamine D verrijkte voedingsmiddelen in de vorm van eidooiers, boter en sinaasappelsap zijn geweldige manieren om aan uw dagelijkse inname te komen. Houd er rekening mee dat vitamine D een in vet oplosbare vitamine is. Let hierdoor op dat je nooit teveel inneemt anders kan het giftig zijn. Lees hiervoor altijd de bijsluiter en bestel je vitamines en voedingssupplementen bij een goede winkel die hiervoor gespecialiseerd is.

en dat toxiciteit mogelijk is. Oefening
Elke dag het lichaam minstens 20 minuten strekken en bewegen, kan helpen om angst te verlichten en de stemming in evenwicht te brengen.Het is geen geheim dat lichaamsbeweging een stressverlichter is. Door je in het zweet te werken, komt er meer endorfine vrij.

Oefeningen en meditatie

Elke dag opstaan met wat oefeningen en meditatie kan ook heel positief meewerken aan minders stress en depressieviteit. Probeer de natuur in te gaan en wandelen op een rustig tempo. Lichaamsbeweging is een stressverlichter. Er komt endorfine vrij in je hersenen. endorfine is een hormoon dat je stemming verbetert en je in evenwicht brengt.

Er zijn veel vormen van meditatie, maar ze geven in wezen allemaal dezelfde resultaten. Afgezien van de overvloed aan fysieke gezondheidsvoordelen, helpt meditatie om de geest te verlichten en helderheid te brengen. Het zorgt voor een rustigere benadering van het leven en een beter beoordelingsvermogen bij het nemen van beslissingen. ook diep ademhalen activeert ook het vrijkomen van endorfine. Dit geeft rust aan lichaam, geest en ziel.

Los hetgeen waar je stress van krijgt op

Precies weten wat ons gestrest of ons depressief maakt, is de sleutel tot het vinden van een effectieve oplossing. Is het de lange rit naar het werk? Probeer dan deze rit wat ontspannend te maken door middel van hele rustige muziek op te zetten. Is een overleden? Investeer in een rouwconsulent of therapeut en geef jezelf de steun die je nodig hebt. Heb je een slechte relatie of een baan die je niet leuk vindt? Praat er eens met iemand over misschien ziet deze persoon een heldere oplossing voor je. Steek vooral niet je kop in het zand maar bekijk goed waar de problemen zitten en probeer deze te verhelpen.

Al met al is het eten van een uitgebalanceerd dieet, veel water drinken en sporten net zo belangrijk als het toepassen van stressbeheersingstechnieken en het nemen van vitamines voor de geestelijke gezondheid. Het lichaam werkt dus als een geheel.

Ziek worden op vakantie

Heb je het gevoel dat je altijd ziek wordt als je op vakantie gaat? Je bent niet de enige. Het blijkt dat daar een reden voor is: ons lichaam is eigenlijk vatbaarder om ziek te worden als we op vakantie zijn. Dit komt omdat we meestal actiever zijn en veel overtollige energie hebben, wat ons immuunsysteem uit balans brengt.

In deze blogpost gaan we na waarom dit gebeurt en bespreken we enkele tips om te voorkomen dat je ziek wordt op vakantie!

Lees verder

Stedentrip Valencia

Stel je voor dat je door eeuwenoude geplaveide straten loopt, omzoomd met prachtige architectuur, en dan stopt om te genieten van een heerlijk paella diner op een charmant terras met uitzicht op de Middellandse Zee. Klinkt dat niet als een paradijs? Maak je dromen werkelijkheid door vandaag nog je vakantie naar Valencia te boeken.

Lees verder

Bijgeloof

Bijgeloof zijn overtuigingen die al eeuwenlang bestaan. Ze zijn terug te voeren op verschillende culturen en hebben, afhankelijk van de persoon, verschillende betekenissen en doeleinden.

Lees verder

Hoe te kiezen voor een leven met meer energie

We weten allemaal hoe het voelt als we niet genoeg energie hebben. Je bent moe, je geest is wazig, en alles is een strijd. En hoewel het niet altijd makkelijk is om meer energie te krijgen, zijn er wel degelijk dingen die je kunt doen om het proces te versnellen. Dus als je je uitgeput voelt en een snelle oppepper nodig hebt, lees dan verder voor wat tips over hoe je snel meer energie krijgt!

Lees verder

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.