https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35 https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35?downloadType=csv&promotionType=&categoryIds=®ionIds=&advertiserIds=&membershipStatus=joined&promotionStatus=

Voeding en supplementen

Misschien kun je je het niet voorstellen, maar veel van de antioxidanten die we eten komen uit groenten.  Groenten zoals broccoli, bloemkool, tomaten en paprika’s zijn allemaal uitstekende keuzes met een aantal voordelen voor je lichaam.  Als je groenten eet, moet je altijd kiezen voor groenten die rijk zijn aan kleur. Dit omdat ze rijk zijn aan wat bekend staat als fytonutriënten.

Fytonutriënten

Fytonutriënten zijn voedingsstoffen die in de schil van verschillende soorten fruit en groenten zitten. Deze geven het voedsel kleur, smaak en geur geven.  Fytonutriënten zijn simpelweg de beste antioxidant-voedingsmiddelen die je maar kunt vinden. 

Hoewel fruit en groenten de beste bronnen van antioxidanten zijn, is het probleem dat ze worden geproduceerd door het gebruik van chemische herbiciden, pesticiden, en verschillende soorten meststoffen.  Het is in studies aangetoond dat biologisch geteelde groenten en fruit rijk zijn aan antioxidanten. Deze biologisch geteelde producten hebben een veel hoger concentratie dan degene die commercieel geteeld zijn.

Biologische groenten en fruit

Soms in deze tijd kan het wel eens moeilijk zijn om dag in dag uit gezond te eten. Ook kunnen we niet altijd biologische groenten en fruit eten. Het zou het beste zijn om ieder ons eigen tuintje te hebben, maar helaas is at niet mogelijk. Misschien ben je ook wel niet altijd in de gelegenheid om biologische producten te kopen. Als dit het geval is zou je eens moeten kijken naar voedingssupplementen die je de fytonutriënten biedt. Dit als extra toevoeging.

Supplementen die fytonutriënten bevatten hebben voordelen ten opzichte van bepaalde vruchten, zoals wortelen (die erg je bloedsuikerspiegel doen stijgen).  Deze Fytonutriënten in supplementen zijn het extract van pigmenten waar voedingsstoffen geconcentreerd zijn. Dit betekent dat ze het beste uit het voedsel halen, maar de calorieën en suiker achterwege laten.

Begrijp het niet verkeerd: fruit en groenten zijn inderdaad goed en er gezond.  Ze bevatten veel antioxidanten. Alhoewel commercieel geproduceerde groenten en fruit over het algemeen chemicaliën en dergelijke bevatten die niet zo goed voor je zijn. 

Fruit en groenten in blik bevatten veel suikers en calorieën, wat antioxidantsupplementen niet hebben.  De supplementen bieden je de hoeveelheden die je nodig hebt, zonder chemicaliën, suikers of calorieën.  Op deze manier hoef je je geen zorgen te maken dat je iets binnenkrijgt dat niet goed voor je is.

Wat je lichaam nodig heeft om gezond te blijven zijn voedingsmiddelen die antioxidanten bevatten. Er zijn verschillende soorten voedsel die antioxidanten bevatten, hoewel fruit en groenten de meeste hoeveelheden bevatten. 

Biefstuk en vlees zijn ook geweldige bronnen van antioxidanten, samen met andere grote voordelen, zoals eiwitten.  Wanneer je geen voedingsmiddelen kunt krijgen die antioxidanten bevatten, kun je rekenen op supplementen om gezond te blijven.

Vitaminesupplementen

Het is erg belangrijk de juiste hoeveelheid vitaminen en voedingsstoffen uit natuurlijke voeding te halen. Degenen die de mineralen en dergelijke die zij nodig hebben niet uit voedsel kunnen halen, kopen vaak vitaminen en supplementen.  Omdat vitaminesupplementen erg populair zijn, zijn er veel merken waaruit je kunt kiezen.  Elk jaar komen er weer duizenden supplementen op de markt. Klanten geven miljarden en miljarden euro’s hieraan uit om de supplementen en vitaminen te krijgen die ze nodig hebben. 

Klik hier voor vitamines en voedingssupplementen

Op dit moment zijn er 3 verschillende leveringssystemen voor supplementen – vloeistof, capsules en tabletten.  Alle drie de systemen zijn goed. Wat je goed in de gaten moet houden is, dat je er een kiest die makkelijk oplost. Ons lichaam neemt anders niets op. Als de vitamines door je lichaam gaan zonder iets te doen, eindigen ze in het toilet. Dit is de grootste geldverspilling en erg jammer!

Vitamines en supplementen kiezen vloeibaar of in poedervorm

Vloeibaar of in poedervorm is het beste om te kopen. Deze vorm is helaas niet zoveel verkrijgbaar.  Sommigen geven de voorkeur aan vloeibaar, hoewel anderen ze vaak te zoet vinden smaken.  Als je geen pillen of capsules kunt slikken, dan is een vloeistof een goed alternatief. 

De meest voorkomende vorm van supplementen zijn tabletten.  Tabletten worden gemaakt van organisch cement en vervolgens in vorm gebracht.  Het enige nadeel hiervan is dat ze moeilijk oplossen.  Om tabletten goed te laten oplossen, moet organisch cement worden gebruikt. Dit kost nogal wat meer voor de producent waardoor ze vaak niet worden toegevoegd.  Je kunt ook supplementtabletten vinden die een omhulsel met een laagje hebben. Deze zijn meestal goedkoper en in goedkopere vitamine- en supplementenwinkels te vinden.

De voorkeur gaat vaak uit naar een capsule voor vitaminesupplementen. Deze zijn snel op te lossen. Meestal sneller dan de andere systemen. 

Wanneer je vitaminesupplementen gebruikt, wil je er zeker van zijn dat je de grootst mogelijke hoeveelheden binnenkrijgt.  Als je niet in staat bent om de juiste voeding te eten dan volstaan goede vitaminen en voedingssupplementen. Vitaminesupplementen zijn ook zeer geschikt voor atleten, mensen die meer energie verbruiken. Zij kunnen voorkomen dat deze mensen uitgeput raken door de zware activiteiten die zij beoefenen.

Je kunt je vitaminesupplementen op het internet kopen, of via een plaatselijke voedingswinkel. Op het internet is tegenwoordig ook alles te vinden. Je kunt wel uit wel honderden vitamine en supplementen te kiezen. Er is voor ieder wat wils te koop, van gezondheidsvitamines tot bodybuildingsupplementen.  Vaak zijn er diverse aanbiedingen.

Gezonde Omega-3

Dit zijn meervoudige onverzadigde vetzuren. de bekendste zijn alfalinoleenzuur (ALA), eicosapentaeenzuur (EPA) en docosahexaeenzuur )DHA). Er zijn sterke aanwijzingen dat de inname van voorgevormd EPA?DHA zoals aanwezig in vette vis, extra bescherming geeft tegen hart- en vaatziekten.

Kies verstandig

Weet je niet precies wat je moet kiezen uit het enorme aanbod van vitamine en supplementen? Raadpleeg dan een huisarts of een natuurarts. Zij kunnen je precies vertellen wat de behoeftes zijn en wat je nodig hebt. Je kunt ook je bloed laten controleren of je tekorten hebt. Vaak is dit een moment opname.

Vitaminen en supplementen zijn een geweldige manier en erg makkelijk om gezonde mineralen en voedingsstoffen in je lichaam te krijgen. Maar deze mogen nooit gebruikt worden om voeding en voedsel te vervangen. Als je vitamine en voedingssupplementen gaat gebruiken dan ga je dit zeker merken dat dit aan je gezondheid bijdraagt. Ga kijken wat je tekort komt en kies je supplementen verstandig. Dit gaat dan een perfecte aanvulling zijn aan je gezond dieet.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.