https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35 https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35?downloadType=csv&promotionType=&categoryIds=®ionIds=&advertiserIds=&membershipStatus=joined&promotionStatus=

Voordelen van roeien

Roeien biedt een volledige lichaamstraining. Het is onder andere zeer goed voor je hart, longen en eigenlijk voor heel je gezondheid. Het mooiste om dit te doen is in een team onder aanvoering van een stuurman op het water. Als je dit twee keer in de week zou doen dan kun je je lichaam helemaal trainen. Je traint je spieren en ook je uithoudingsvermogen. Roeien is voor alle leeftijden.

Team, boot en water

Noem het de sport trend die niemand had voorspeld, maar er zijn meerdere reden waarom roeien steeds populairder aan het worden is in Nederland. Je hebt een boot, een stuurman, een team en water voor nodig. Heb je dit niet voorhandig? Jammer, maar dan is er wel een alternatief nl een roeitrainer om je workout thuis te trainen.

Veel keuze in roeimachines

Wat zijn de voordelen van roeien

  • Roeien is voornamelijk een aerobe sport: Je kunt er meer dan 600 calorieën per uur mee verbranden.
  • Verbetert het cardiorespiratoire systeem:
    30 minuten roeien verbetert het vermogen van je longen om je bloed, hart en lichaam van zuurstof te voorzien.
  • Biedt een lage impact-oefening met hoge resultaten:
    met roeien oefent je je alle belangrijke spiergroepen uit met een relatief veilige en duurzame beweging.
  • Biedt een volledige lichaamstraining:
    Roeien traint het hele lichaam – met de nadruk op de onder- en middenrug, hamstrings, kuiten, bilspieren en biceps.
  • Bevordert gewichtsverlies:
    Wedstrijdroeiers verbruiken twee keer zoveel calorieën op een training van 2000 meter als wedstrijd hardlopers in een race van 3000 meter.
  • Helpt het hart:
    Roeien vraagt ononderbroken spiergebruik..
  • Bouwt spierkracht op:
    De belangrijkste spieren die door roeiers worden gebruikt, zijn been- en bilspieren, Rug- en schouderspieren en armspieren.
  • Vermindert stress: Door de constante activiteit kan dit stress verminderen. Zou je stress hebben dan zou het nog fijner zijn om op het water te trainen. Dit kan nog veel beter helpen tegen stress en om er heel rustig van te worden.
  • Stabiliseert het lichaam:
    Roeien versterkt stabilisator- en neutraliserende spieren, waardoor onevenwichtige bewegingen worden verbeterd.
  • Verbetert spier- en gewrichtsmobiliteit:
    Roeien maakt gebruik van een breed bewegingsbereik, wat de stijfheid minimaliseert en de flexibiliteit vergroot.

Waar kun je het beste je roeimachine kopen?

Je vraagt ​​je misschien af ​​of het de moeite waard is om te investeren in een indoor roeitrainer voor thuis? Er is niets zo makkelijk om thuis een roeimachine te plaatsen. Je kunt er altijd makkelijk 20 minuten tijd voor nemen om te trainen op dit apparaat. Vooral als je geen zin hebt om de deur uit te gaan en naar een sportschool te gaan.

De beste roeimachines hebben een ergonomische handgreep, Bluetooth-connectiviteit, aantal slagen, prestatiemonitor, voetsteunen bij de voetpedalen en een comfortabele zitting. Met de meeste roeimachines die nu worden verkocht krijgt je tegenwoordig de beste beschikbare technologie en een verscheidenheid aan mogelijkheden op een LCD-monitor. Je kunt hierdoor je trainingen aanpassen.

Het advies is om zeker eens een kijkje te nemen bij GorillaSports als je op zoek bent naar een roeimachine. Zij verkopen er meerdere en hebben een hele goede service!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.