https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35 https://ui.awin.com/export-promotions/942789/190c1cd677b7acf4af06e790d67aaa35?downloadType=csv&promotionType=&categoryIds=®ionIds=&advertiserIds=&membershipStatus=joined&promotionStatus=

Beste eiwitreep kopen

Of je nu druk bent en veel onderweg, een sporter die even energie op wilt doen, je bent bezig om af te vallen of je bent gewoon op zoek naar een gezonde snack. Eiwitrepen passen perfect bij elke levensstijl. Met veel eiwitten, vezels en andere toegevoegde voedingsstoffen, kunnen eiwitrepen een geweldige “aanvulling” zijn. Alleen zijn er zoveel verschillende soorten eiwitrepen op de markt dat je ervan in de war raakt. Hier wat informatie over deze verrijkte repen.

Wanneer is de beste tijd om een eiwitreep te eten

Je kunt het beste een reep eten na je training. Studies hebben aangetoond dat het nuttigen van kleine hoeveelheden hoogwaardige eiwitten na het sporten het meest effectief kan zijn voor je spieren. Na een training heeft het lichaam aminozuren nodig om eventuele door inspanning veroorzaakte spierschade te herstellen en spiergroei te bevorderen. Een aanbevolen hoeveelheid van 10-20 gram eiwit na een trainingssessie kan voldoende zijn om je spieren de voedingsstoffen te geven die ze nodig hebben.

De meeste hoogwaardige eiwitrepen op de markt vallen binnen dit bereik. Andere vragen zijn: “kan ik een eiwitreep eten voor een training” en “kan ik een eiwitreep eten als ontbijt?” Over het algemeen verhoogt eiwitsuppletie voor of na de training de fysieke prestaties. In een recent onderzoek keken onderzoekers naar het verschil tussen het consumeren van eiwitten vóór en na de training. Er vonden vergelijkbare veranderingen tussen beide groepen met betrekking tot spierkracht, hypertrofie en lichaamssamenstelling Het maakt dus niet veel uit. Wat vindt je zelf het fijnste om dit voor of na het sporten te eten? Ik kan me indenken dat als je gaat hardlopen je last kan krijgen van oprispingen, dus mijn voorkeur gaat om die reden zeker uit om alles wat ik eet na mijn trainingen te doen. Maar dit is persoonlijk.

Beste en lekkerste eiwitrepen

Er is zoveel keuze. Welke is de gezondste?

Als je zoekt op Google welke eiwitrepen er goed zijn, of dat eiwitrepen uberhaupt goed zijn, krijg je een heleboel artikelen die schrijven dat eiwitrepen een vermomde snoepreep is. Daar ben ik het soms ook echt mee eens. Sommige eiwitrepen op de markt bevatten zelfs meer suiker dan eiwitten. Zonder verder voorbeelden te noemen bevat een populaire eiwitreep op de markt 11 gram eiwit en 19 gram suiker, met als ingrediënten rijstsiroop en rietsuiker.

Daarom enkele tips waar je bij het kopen van de eiwitrepen waar je op kunt letten: Beperk de toegevoegde suikers tot een minimum. Om te zien of een reep gevuld is met toegevoegde suikers, kijk je op de ingrediëntenlijst. Ze worden in aflopende volgorde weergegeven. Dus als de eerste ingrediënten siroop en suikers zijn, is de kans groot dat de suiker van toegevoegde suikers is. Let ook op dat er geen andere benamingen voor suikers instaan. Ik noem er een paar. Er zijn meer dan 130 namen voor suikers bekend. De benamingen die vaak worden gebruikt (en gewoon suikers zijn) zijn: Bietenstroop, basterdsuiker, aroma’s, ahornsiroop, castor melis, eigenlijk alles met stroop, d-glucose, dextrose, diksap, druivensuiker, fruitextract, FOS-stroop, Fructose, alles met siroop, galactose, eindmelasse, alles met glucose.

Waaraan voldoet een goede eiwitreep?

Een goede eiwitreep is ook een goede bron van voedingsvezels. Voedingsvezels helpen ons een vol gevoel te krijgen. Ze hebben ook andere toegevoegde gezondheidsvoordelen zoals het reguleren van het cholesterolgehalte in het bloed. Zoek naar minimaal 4 gram voedingsvezels in je reep.

Maakt de bron van eiwitten uit? Veel van het onderzoek naar eiwit wordt gedaan op wei-eiwit. Steeds meer onderzoek toont aan dat verschillende eiwitten verschillende uitkomsten hebben. Het is bijvoorbeeld aangetoond dat melkeiwitten superieur zijn aan soja-eiwitten bij het bevorderen van magere lichaamsmassa en de ontwikkeling van spiermassa. Tegenwoordig zijn er tal van eiwitbronnen die een compleet aminozuurprofiel bieden. Kies een eiwitbron die past bij je behoeften en, belangrijker nog, je levensstijl.

Andere belangrijke aspecten die qua voedingswaarde waar je op zou moeten letten zijn het totale aantal calorieën. Koolhydraten en het vetgehalte in de repen, evenals de verhouding tussen eiwitten en koolhydraten. Overschrijd niet meer dan 300-350 calorieën per reep, tenzij je natuurlijk probeert het aantal calorieën te verhogen en droge spieren op te bouwen. In dat geval heb je mogelijk meer nodig. De eiwit-tot-koolhydraatverhouding hangt echt af van je levensstijl en vereist. Doe onderzoek om erachter te komen wat het beste voor je is.

Wat is je favoriete eiwitreep? Laat het ons weten in de reacties!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.